Reklamační řád platný pro nákup v internetových obchodech provozovaných obchodním subjektem GAZEL spol. s r.o. s účinností od 01.01.2014.
V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 1829 občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží.
Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nás musíte o svém odstoupení informovat jedním z následujících způsobů:
- Pokud jste zboží obdrželi přepravní službou:
- dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu: GAZEL spol. s r.o., Březová 159, 763 15 Slušovice, nebo
- e-mailem odeslaným na emailovou adresu: info@gazel.cz, neboosobně na výše uvedené adrese
- Pokud jste zboží vyzvedávali na odběrném místě:
- Postupujete stejně jako v bodu 2. pouze vrácení uplatňujete na příslušném výdejním místě. (u příslušného prodejce)
- Můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
- Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, je nutné odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty (14 kalendářních dní).
- Pokud odstoupíte od této smlouvy, peníze, které jsme od Vás obdrželi, Vám vrátíme na Váš bankovní účet nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo oznámení o odstoupení od smlouvy, ne však dříve, než dojde k doručení vraceného zboží zpět na naši adresu.
- Náklady na vrácení zboží jsou v tomto případě na straně kupujícího.
Výrobky, na které se vztahuje právo uplatnění reklamace musí být předány k posouzení ihned po zjištění závady, musí být čisté a s náležitými doklady a popisem závady, případně označeným místem závady.
Ne vždy je nutné reklamované zboží zasílat ihned k posouzení, často stačí poslat fotografie poškození, nebo vady, vyřízení se tím může zjednodušit a urychlit.
Pokud budete reklamované zboží posílat poštou, nebo přepravní firmou, řiďte se následujícími pravidly:
V případě, že jste spotřebitel, reklamace bude vyřízena ve 30 denní lhůtě.
Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z provozu produktů, funkčních vlastností a škod způsobených neodbornou montáží a neodborným používáním produktů, stejně jako škod způsobených vnějšími událostmi a chybnou manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje poskytnutá záruka.
Ze zákona je spotřebitel oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Kupující spotřebitel má nárok na 2letou záruční dobu, avšak kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, má nárok pouze na 1letou záruční dobu.
Záruční doba začíná běžet převzetím zboží zákazníkem.